søndag 25. november 2007

Når nettene blir lange og kulda setter inn...

...Da veit iallfall all som e så heldi å bo i Nord Norge at de nærme sæ advent. Å da må vi ha adventskalender
Jippi! På min blogg bli de gåte-adventskalender (ja, den e inspirert av Jofrid) me trekning av vinner kvar søndag i advent. Fantastisk. Første gåte kan dåkk allerede bynn å jett på:
Ein gammel mann sto og holdt på et svartkvitt bilde av en ung mann. En anna spurt kæm mann på bildet va. Den gamle mann svara: Denne mannens far en min fars sønn. Kæm va de bilde av?
Den som svare rett bli me i trekninga av et julekort. Julekorte e så fint at æ itj klare å finn ut kæm æ ska senn de te, så da passe de bra å ha de som premie. Korte kjøpt æ på julemessa på Fjellheim å de e laga av Hildes manns svogers svigermor.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk Åshild! Ka e vel bedre enn ein gåteadventskalender.
Eg trur faktisk bare eg prøve meg med et tipp med ein gong....eg seie onkelunge(som e det samma som nevø).

Anonym sa...

detta va kult, Åshild!
Mannen på bildet e av sønnen te han så holde bildet eller onkelungen hans..

meg sa...

De e bilde tå han sjøl.æ syns nån som bur langt vækk på et anna kontinent å ikke eingång får julferi må få korte.

kari sa...

Enig med Maria. Det e sønnen eller onkelungen te han som holde bildet.

Anonym sa...

Superkult med en sånn adventskalender! Det her kan vi like! Mannen holde et bilde av sin egen sønn trur no æ.

Anonym sa...

Me her på andra sidå av bruå e enige om at han ser på eit bilde av seg sjølv eller evt. sin bror.

Anonym sa...

Bildet var eit gammalt foto av han sjølv, evt broren.

Åshild sa...

de går itj an å senn kort te anonyme folk...

Vegar sa...

Vil d sei at eg vant?

Åshild sa...

nei, ingen veit enda kæm som vinn, spanande! men de e jo arti å vesta kæm folk e. Velkommen te bloggen min, å husk å gi fiskan mat!

Anonym sa...

Det var selvsagt han sjølv. Du er utrolig flink til å lage adventskaleder. tror ikke jeg kjenner noen som er så flink som du..

Anonym sa...

hørtes ut som du va ironisk, gudny:)