mandag 11. februar 2008

ski å sånn


Etter over 3,5 år som offentli godkjent tromsøværing har æ omsider foinni lysløypa i Tromsø. Lysløypa e fantastisk, å går over heile øya, men æ har fram te januar 2008 kun foinni ymse belyste stia når æ har leita etter den. Har kansi itj leita så veeldi godt heller da. Men uansett, no e den spora opp(!) å prøvd ut. Arti! Hadd jo egentli en plan om å bli veldi go på ski, verdensmester eller nå sånn. De vil sei, de va vel egentli søstra mi som skoill bli verdensmester på ski. Når vi va små va ho Brit Pettersen å Grete Ingeborg Nykkelmo, æ va Nina Skeime, Anne Jahren eller Inger Helene Nybråten, huske itj heilt. Vi vart sekundert av pappa, å jor de veldi bra. Kansi itj så veldi rart ettersom vi va einaste deltakeran..Veit itj om æ va inspirert av Grete Ingeborg Nykkelmo æ å, eller om de va ferdi søstra mi allerede hadd tikka på å bli verdnsmester på ski, men etterkvart fant æ iallfall ut at de va meir speinnanes å bli verdnsmester i skiskyting. Heldivis satsa æ aldri heilt på de! Fer tenk så tragisk; å ha trena et halvt liv te VM i Østersund, nestn hjemmebane å blinka å gullmedalja i sikte, å så få influensa! De hadd vorri kjedeli de!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, godt det ikkje bare er meg som slite med å finne lysløypa :)

Anonym sa...

haha...
eg ler!
Vi gir alt, alt for Norge!
Ofrer alt, om vi må.
Vi er røde, hvite, blå.
Hele verden ut skal vi stå på
for Norge
- vårt fedreland!

Anonym sa...

nå blei eg litt usikker.. e det verden eller veien?

kari sa...

Eg må si at eg e klar for at du ikke blei skiskyter. For da hadde eg sikkert ikke blitt kjent med deg. Og så hadde du bare hatt sånne skiskyter-venner. Og i det miljøet e det visst så go stemning, at du plutselig hadde endt opp med å gifte seg med Greis. Eller kanskje heller Emil Hegle Svendsen siden han og e trønder.
Og så hadde du sikkert gått på ski heile tida og ikke hatt tid te å være med te Syden med meg. Og forreste så hadde du jo ikke kjent meg....
Å, eg e så gla for at du ikke blei skiskyter, men bare ein normal skigåer!!!!

Briten sa...

så vanskelig det var å lese trønderskt.

meg sa...

Wow... Brit Pettersen...!!!