torsdag 20. mars 2008

påskenøtter

NRK har påskenøtter, men ikke løsningsore fer her påskenøttern. Første bokstav i kvart svar danne løsningsore, når dæm stokkes om.

1. Ka heite "lillebror" Castro på Cuba?
2. Nåkka som ska krangles om i årets lønnsoppgjør.
3. Kæm skreiv årets GP-vinnerlåt?
4. Kæm skreiv "Farvel til våpnene"? (fornavn)
5. Norges største kommune målt i areal.
6. Kæm vann Tour de Ski for menn i år? (fornavn)
7. Ka heite karaktern Tomas Von Brømssen spælt i "Rød snø"?

All me rikti svar e me i trekninga av tre appelsina æ glømt å eta før æ reist heim på påskeferi...

8 kommentarer:

Briten sa...

oh mæn de appelsinene hørtes fristende ut... men desverre, dette ble for vanskeligt, selv for meg.

men kan alltids tippe på et løsningsord, man vet aldri når man har griseflaks. jeg tipper løsningsordet er "påskeharen".

go paaske(:

Anonym sa...

Åshild, må du gjera det så vanskeligt....ka med å heller spør om ka søster te Haakon Magnus hette. Svar: Martha Louise, der A uttales som A:)
Eg tippe på solkrem. Viktig i påskesola!

kari sa...

Åshild, dette va vanskelig. Etter å ha googla litt, tror eg at eg har komme fram te bokstavane. Men eg trenge et hint på løsningsordet, f.eks første bokstav eller et synonym.

Anonym sa...

Har allerede jitt et hint trudd æ, i TP-stil.. Men du ska få et te, ettersom du har gjort en så go innsats me å finn svaran, siste bokstaven e den samme som nest første. Har du rette svar veit du vel at bare ein bokstav e to ganga.Fortsatt go påskeferi!

kari sa...

Nå har eg da engasjert mamma og pappa og.... I tillegg te google... mamma syns du må være litt meir presis på om du vil ha etternavn eller fornavn. Men vi tror at svaret må være REKLAME! Eg vil ha noe anna enn appelsina...

Anonym sa...

Det er ramekle, eg trur åshild har surra litt for det skal nok vera damekle.

Maria og Erlend sa...

Lars, det kan jo ikkje var ramekle når siste og andre bokstav e lik......
REKLAME!

Åshild sa...

Sånn for ordns skyll, rikti svar va REKLAME. Hurra for Kari