tirsdag 1. april 2008

nye naboa

Sia desember har leiliheta i etasjen oinner mæ vorri te salgs, å i de siste har itj notar-meglern vorri her så my, så æ har tenkt at kansi kjæm de nye naboa snart. Å i går da æ kom heim fra jobb va de fløttebil her. Håpe dæm e flink å måkk snø, tænkt æ. I dag møtt æ dæm, dæm såg snill å grei ut, så æ hælst på dæm (de hadd æ jo jort sjøl om dæm itj hadd sett snill å grei ut å da). Dæm heite Sigve, eller nå lignanes, å Marianne, å æ spurt ka dæm jobba me å sånn. Marianne jobbe på UNN, å Sigve sa at han "jobbe jo oppi bakken her", å så flira han, som om æ liksom skoill ferstå nåkka av de. De jor itj æ. Men æ syntes de va ett eller anna kjent me han, så æ tænkt at han kansi jobbe på ei avdeling på nansenvein, å at han kjenne ijæn mæ, å da va de jo litt pinli at æ itj kjent ijæn han, så æ bære nikka å smila æ å. Men så såg æ på TV. TV-Tromsø. Nabon min heite ikke Sigve, men Sigurd å spælle på TIL! Jada! verdn e itj stor. Tippe dæm har rå te snøfreser!

8 kommentarer:

kari sa...

Du altså, eg må le!!!! Litt flaut det der eller...? Eg tror eg må ta et fotballkurs med deg snart.

kari sa...

By the way, vant eg konkurransen i påska eller?

Åshild sa...

haha, æ må å le! APRILSNARR! Trur du itj æ hadd kjent ijæn Rushfeldt?!? Jaja, kansi litt dårli spøk, itj så mang som jikk på, iallfall itj så mang som gidda å kommenter de...Du vant appelsinan ja, ska få en pose potetgull istan, næste gang du kjæm te Tromsø!

Maria og Erlend sa...

haha, for ein dårlig spøk:)

Åshild sa...

Tenkt at fotball- og kjendisgale venna (les:Kari)skoill ta heilt av, men de jor ho jo itj, så da va den vel litt dårli ja. Ska kåm sterkt tebake!

kari sa...

Eg syns det va ein ganske go spøk eg.... eg tok den iallefall ikke. Men det sie jo kanskje meir om meg da... Eg har faktisk fortalt om det på jobb....om venninna mi som ikke kjente igjen Rushfeld.... E det eg som bør være flau nå kanskje...? JA!

Anonym sa...

Ha, ha eg gikk fem på, gadd bare ikkje kommentere det, eg veit vel ikkje ken sigurd er.. Men bra påkomme:)

Åshild sa...

arti å lur dåkk!